Känner ett stort obehag...

... över att faktiskt inse att vissa personer är beredda att gå hur långt som helst för att skydda en alkoholists drickande och beteende!
 
Pga alkoholen kring denna person har jag klippt banden, orkar inte längre då det är sååå frustrerande att se en person man egentligen tycker om och bryr sig om förstöra för både sig själv och sina nära. 
 
Men nu får jag ju givetvis traktorskopor med skit hällt över mig och i all denna skit är det en sak som "glöms" att nämnas: ALKOHOLEN!!! Jag är aggresiv, hatisk och gör mig ovän med alla "stallbrudar" etc... japp jag och admin i den gruppen kastade ut 3 personer i fjol ur gruppen då dom försökte hänga ut en ung tjej med namn och adress... och det skulle jag göra igen om det hände för det är inte ok!
 
Självklart gör jag massor av fel, förmodligen varje dag men bestämde mig när mamma gick bort att börja säga NEJ och säga ifrån om det är något som inte känns okej. Så från att ha varit en ständig JA-sägare och hållit tyst om allt och stängt in det istället, som i sin tur gjorde att jag for mycket illa, mådde piss. Till att börja säga ifrån och säga nej så är ju steget rätt långt. Och alla mina närmaste är ju van vid att jag alltid ställer upp trots att när det kommit till kritan att jag behövt hjälp har det suttit förbannat långt inne eller så har jag fått lösa mina problem helt själv. Jag mår bättre än jag gjort på många år men tydligen är inte det okej... jag ska tydligen dras ner i ett träsk jag inte alls vill vara i... känner bara för att ge upp, låt mig sova för fan och aldrig mer vakna!!! Är så less, ledsen och orkar inte mer skit... 
 
Helt seriöst, ni får klara er utan mig i framtiden... släpper alla band för jag vill må bra och ni får mig att må piss!!!
 
Gott djävla nytt år!

Kommentera här: